» Modergeist » Zapowiedzi » The Song of Taliesin - modyfikajca do M&B

The Song of Taliesin - modyfikajca do M&B

The Song of Taliesin - modyfikajca do M&B
Każdy, kto grał w Mount&Blade, musiał zakochać się w prostocie i dynamice walki, a także ogromnym potencjale samej gry, która aż prosi się o udoskonalenie przez fanów. Modyfikacja The Song of Taliesin stworzona przez Karola "Kolbę" Kolbusza jest totalną konwersją, która przeniesie nas do czasów Uriena Rhegeda i da możliwość zadecydowania, kto będzie rządził północną Anglią i Szkocją. Możemy dołączyć do sześciu królestw, które są podzielone ze względu na geopolityczne i kulturowe różnice. A są to: Brytowie:
  • Rheged,
  • Gododdin,
  • Alcluyd.
Germanowie:
  • Bernicia.
Gaelowie:
  • Dal Riada.
Piktowie:
  • Fortriu.
Autor zadbał o to, aby akcja modyfikacji rozgrywała się na nowej mapie, większej od tej znanej nam z podstawowej wersji gry. Twórcy modyfikacji nawiązał współpracę z trzema grupami rekonstrukcyjnymi co zaowocowało niezwykłą spójnością historyczną wątków fabularnych. A są to: Letavia, późnorzymska Bretania, VI wiek; Fectio, Holandia, IV wiek; Comitatus, północna Brytania, V wiek; Revia Anglorum, Sasi i Anglowie, VI - VIII wiek.
Łącznie w modzie znajdzie się około 400 nowych przedmiotów. Będą one niezwykle różnorodne, trudno będzie zobaczyć dwóch tak samo wyglądających żołnierzy. Większość przedmiotów będzie występować w pięciu wersjach kolorystycznych (głównie tarcze, hełmy i zbroje). Źródła pisane z tamtych czasów są bardzo skąpe, dlatego dużą trudność sprawia kompletna rekonstrukcja drzewka żołnierzy. Początkowo trzy królestwa Brytów miały mieć takie same drzewka jednostek bojowych (z racji bardzo podobnej kultury), ale autor modyfikacji zdołał wyszukać informacje dotyczące jednostek lokalnych, występujących tylko w danych prowincjach. Każda frakcja otrzyma jednostki specjalne wyróżniające się nietypowym, lepszym uzbrojeniem oraz większą siłą. Będą występować w niewielkich ilościach, lecz gdy prawidłowo ich użyjemy to bez problemu wygramy bitwy, w których armia wroga wykaże kilkukrotną przewagę.
Na polach bitew rzuci się w oczy wielka zmiana - formacje. Każdą grupę naszych podkomendnych będziemy mogli ustawić w szereg, czworokąt bądź klin. Ale nie od razu Rzym zbudowano więc prosty wieśniak nie będzie mógł skorzystać z formacji, dopóki nie osiągnie odpowiedniego poziomu zdolności przywódczych - Leadership. Utrudnia to nieco grę, ale zwiększa realizm. Nowością jest także wprowadzenie morale. W Native często zdarzało się, że po pokonaniu 99% armii przeciwnika niedobitki nadal walczyły, co jest totalnym absurdem.
Dzięki zmianom wprowadzonym w modyfikacji rozgromiony przeciwnik będzie uciekał z pola walki i porzucał tarczę (jeśli będzie ją miał) - stanie się wtedy łatwym łupem dla łuczników oraz oszczepników. Niektóre jednostki będą odporne na panikę, a pozostanie w formacji spowoduje wolniejszy spadek morale. I vice versa - dotyczy to też wojowników prowadzonych przez gracza. Ciekawą zdolnością, którą dodał autor jest uderzanie przeciwnika tarczą. Cios co prawda zadaje minimalne obrażenie, lecz potrafi powalić przeciwnika na ziemię bądź ogłuszyć. Kolejnym dodatkiem są okrzyki bojowe, które powodują spadek morale przeciwnika i motywują naszych ludzi do bardziej zażartej walki. Zmian w systemie walki jest naprawdę dużo (np. specjalne umiejętności, takie jak szał bitewny, ogniste strzały czy sprint) i nie starczyłoby miejsca, aby je wszystkie opisać. Warto wspomnieć o jeszcze jednym dodatku - o śmierci. Tak, w bitwie można zginąć "na amen". Szansa na to, że umrzemy wynosi jednak tylko 20%, więc nie powinno to nadto frustrować gracza.
Gdy znudzi nam się walka, możemy zająć się innymi aspektami rozgrywki, jak chociażby podwyższanie morale drużyny przez… stawianie trunków w karczmie. Nawet bandyci do nas dołączą, gdy podarujemy im sakiewkę wypełnioną złotem. Jeśli kupimy statek w porcie, będziemy mogli podróżować po wszystkich morskich terenach. Jest to szczególnie przydatne, gdy zechcemy przeprowadzić niespodziewany desant na daleko położone wybrzeże. Gracz będzie mógł wybrać się na polowanie - na mapie świata w lasach znajdzie stada jeleni i dzików. Za każde upolowane zwierzę dostaniemy kawałek mięsa. Kolejną możliwością jest założenie własnego królestwa. Będziemy mogli najmować lordów i przydzielać im lenna, zwoływać kampanie wojenne oraz ustalić kulturę naszego państwa. Odwiedzając zamki, wsie i miasteczka, zauważymy też nowy wygląd lokacji, co sprawi, że na pewno nie będziemy się nudzić.
Dla projektu została przygotowana opcjonalna ścieżka dźwiękowa, dzięki której naprawdę poczujemy klimat Mrocznych Wieków. Ciekawostką jest zupełnie nowy system wyboru bohatera, który ma duże konsekwencje w grze, w relacjach z innymi frakcjami. Każde menu - począwszy od ekranu głównego, poprzez ekran ekwipunku, a skończywszy na menu obozu – zostało okraszone nowymi rysunkami tła. Dochodzi do tego naprawdę wiele innych zmian, m.in.: nowe zadania od Bohaterów Niezależnych, nowe emblematy dla lordów wszystkich frakcji, nowi bohaterowie do najęcia wraz z własnymi historiami, cytaty z epoki podczas ładowania gry, nowy interfejs, dodatkowe animacje ataku, nowe ikony na mapie świata, możliwość przejrzenia poczynań naszych herosów po zaszczytnej śmierci na polu bitwy, system custom battle pozwalający na stoczenie własnoręcznie skonfigurowanej bitwy, wysyłanie patroli złożonych z naszych żołnierzy.
Tworzenie tak ogromnej modyfikacji to przede wszystkim praca wielu osób, zaangażowanych w projekt. Autor modyfikacji gorąco zachęca do pomocy przy The Song of Taliesin. Jeśli masz talent i umiesz modelować/tworzyć skrypty/lokacje, albo uważasz że masz dobry pomysł - po prostu zajrzyj na oficjalne forum modyfikacji. Premiera modyfikacji The Song of Taliesin przewidziana jest trzeci bądź czwarty kwartał tego roku. Redakcja Poltera serdecznie zaprasza do śledzenia postępów prac nad projektem tym bardziej, że The Song of Taliesin zapowiada się naprawdę smakowicie i umożliwi nam wykorzystanie ogromnego potencjału Mount&Blade.
Zaloguj się, aby wyłączyć tę reklamę



Czytaj również

Komentarze


Jeszcze nikt nie dodał komentarza.

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.