Gothic: Czas Zapłaty
Dodał: Maciej 'Czarny' KozłowskiMają na liście życzeń: 0
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Mają w kolekcji: 1
Obecnie grają: 0
Dodaj do swojej listy:
lista życzeń
kolekcja
obecnie gram
Producent: The Modders
Data premiery (świat): 2010
Data premiery (Polska): 2010
Strona WWW: www.czaszaplaty.pl/?view=index
Platformy: PC
Gothic. Niby cRPG, choć wielu twierdzi, że to zupełnie inny gatunek gry, coś pomiędzy cRPG a przygodówką. Mimo to każdy twierdzi, że gra – a przynajmniej jej pierwsza część - ma w sobie to "coś" co sprawia, że gracz wraca do niej wielokrotnie, ponownie odkrywając mroczny świat spod szyldu Piranha Bytes. Na pewno w Gothicu znajdziemy niepowtarzalny klimat, ciekawy pomysł na grę i fabułę a także dość oryginalne realia Kolonii Karnej. Mimo wszystko po ukończeniu rozgrywki gracz odczuje niedosyt, nadal chce więcej, chce ponownie wczuć się w rolę Bezimiennego skazańca, którego największym pragnieniem jest wydostać się z Kolonii. Scena moddingu gier z serii Gothic w Polsce narodziła się bardzo późno, bo w roku 2005, kiedy to kilka osób: Bubby, Kazzmir i Orcwarrior (pierwszy polski modder Gothica) założyli forum modderskie i jednocześnie zespół theModders. Początki było trudne i powolne. Polscy modderzy wszystkiego uczyli się sami, bez szczegółowych poradników, bez wsparcie ze strony twórców gry jak w przypadku ekipy WOG (worldofgothic.de). Mimo tak wielu problemów osiągnęli sukces.
Czas Zapłaty to autonomiczna modyfikacja z nową fabułą umieszczoną w ramach oryginalnej rozgrywki pomiędzy rozdziałem czwartym a szóstym. Projekt wprowadza naprawdę wiele zmian do podstawowej wersji gry, najważniejsze z nich to:
- nowa i naprawdę rozbudowana a przy tym złożona fabuła [wielkość fabuły porównywalna z Gothic2, przewidywany czas gry to ok. 60 godzin]
- nowe frakcje i obozy, np. Rebelianci, Łowcy Troli, Piraci
- zupełnie nowe zaklęcia, zarówno pod względem działania czaru jak i jego wizualizacji
- możliwość walki dwoma mieczami czy też Szponami
- wiele nowych umiejętności, np. uniki, regeneracja, kowalstwo, alchemia
- poprawiony balans i mechanika rozgrywki
- zaawansowane skrypty, które wydobyły cały potencjał leciwego silnika gry
- system cutscen
- nowa muzyka skomponowana specjalne do modyfikacji [ok. 90 minut]
- wiele nowych przedmiotów, np. miecz runiczny, mikstury o czasowym działaniu, trucizny
- nowe lokacje, np. podziemia, kopalnia, Orle Gniazdo
- i wiele innych
A wszystko co powyżej w klimacie nieustającego zagrożenia, zwrotów akcji, walki o życie a także wielu zaskakujących i złożonych wątków fabularnych. Tworząc Czas Zapłaty twórcy chcieli także pokazać jak powinna wyglądać Kolonia Karna i jestem pewien, że grając w modyfikację na „własnej skórze” poczujecie implikację tych zabiegów.
Obecnie trwają zamknięte beta testy modyfikacji. Nieoficjalnie twórcy zdradzili, że pierwsze trzy rozdziały są już w 90% grywalne i poprawione. Każdego zainteresowanego Czasem Zapłaty a także postępem prac zapraszam na stronę projektu: www.czaszaplaty.pl Data premiery modyfikacji zostanie ustalona po zakończeniu zamkniętych beta testów, ale z pewnością Czas Zapłaty zagości na Waszych komputerach w tym roku.